Friday, October 14, 2011

I'm listening to.....



Raymond Lam & Eva Huang - Promise (theme song for the film The Sorcerer and the White Snake a.k.a Its Love) MV.

作曲:崔浚榮 Choi Joon Young (韓國)
作詞:陳少琪
編曲:Yuta & lki (韓國)

Lyrics:
等待緣份需要千百年
愛一個人就在一瞬間
對你迷戀是一場冒險
我心甘情願在紅塵擱淺
你的嘆息撥動我的心弦
為你受苦眼淚都是甜
人世間滄海變桑田
我的心 不會變
只要你 再出現
為你而活是我的許諾
失去你還怕失去什麼
只要快樂 愛就沒有錯
歲月的枷鎖比我們脆弱
你的黑髮撥動我的心弦
想念你瞳孔的深淺
為你受苦眼淚都是甜
愛默默感動天地間
一年又一年
我的心 你的心
不會變 不能變
只要你 為了你
再出現 再出現
為你而活是我的許諾
失去你還怕失去什麼
只要快樂 愛就沒有錯
歲月的枷鎖 比我們脆弱
為你而活是我的許諾
生生世世的承諾
失去你還怕失去什麼
為了你快樂受折磨 愛就沒有錯
歲月的枷鎖 比我們脆弱
請在來生等我

Movie: 白蛇传说
Ratings:4/5
Comments: I've always love 程小东's productions. Most of Jet Li's films were filmed by him. True enough, he did not disappoint. There's a minimum standard of quality for his movies. However...hmm...maybe the white snake story has been reproduced many times so there wasnt really any surprise elements in it, cant really blame him actually. Oh the "鲜草" was something new. Haha. One thing to note is Jet Li is the milder version of the numerous replications of Fa Hai. Fa Hai is usually portrayed as one who kills any 妖 who crosses his path. On the contrary, Jet Li's version merely demanded that White Snake stayed within her realm and not bother Xu Xian. When she didnt, then he wanted to eliminate her.

程小东 did the typical white snake story scenes with flair, like, the fighting scenes between White Snake and Fa Hai, 水淹金山寺 or how White Snake is being trapped under the pagoda. Wonderful animation, although the snake can actually look more real instead. Fair presentation by the stars though I suddenly had a thought Cecilia would be more suitable for the role of White Snake. Because of her 敢爱敢恨 personality, I believe she can execute the role with more passion and fervor. Her role in 河东狮吼 really left me a very deep impression, spectacular. Eva is...kind of too mild for the role? She cant convince that she's willing to 水淹金山寺 for Xu Xian. More funny exchanges could be added. 程小东's movies were a alot funnier in the past. =( Still a nice show. =)



Makiyo - 夜電 【 完整版 】 MV ~~~~

作詞:沈川石
作曲:陳穎見

不要以為我信仰越夜越美麗
喜歡呼朋引伴享受酒精迷離 
以為我輕易門戶就打開
不要以為你就可以不請自來
對於戀不戀愛 我穿梭自在

Party裝扮 睫毛膏刷刷刷
高跟鞋狂舞踩 讓自己high
好想狂high 小姐玩心大開
收起你的愛

Give your heart
Baby oh~不懂不要亂猜
我愛那夜生活的精彩
Baby花蝴蝶樣的姿態
一付電死人的氣概
Give your heart
Baby oh~不懂不要亂猜
先搞清楚我再靠過來
追我先把真心拿出來
直到輕浮已經不在 不愛請走開

不要以為我信仰越夜越美麗
喜歡呼朋引伴享受酒精迷離 
以為我輕易門戶就打開
不要以為你就可以不請自來
對於戀不戀愛 我穿梭自在

Party裝扮 睫毛膏刷刷刷
高跟鞋狂舞踩 讓自己high
好想狂high 小姐玩心大開
收起你的愛

Give your heart
Baby oh~不懂不要亂猜
我愛那夜生活的精彩
Baby花蝴蝶樣的姿態
一付電死人的氣概
Give your heart
Baby oh~不懂不要亂猜
先搞清楚我再靠過來
追我先把真心拿出來
直到輕浮已經不在 不愛請走開

Give your heart
Baby oh~不懂不要亂猜
先搞清楚我再靠過來
追我先把真心拿出來
直到輕浮已經不在 不愛請走開

No comments:

Post a Comment